Saturday, April 4, 2009

Lördagkväll

På eftermiddagen blev det som väntat lugnt på Antikmässan, och utställarna kunde gå runt och prata med varandra. Jag hade inte väntat mig så mycket folk till mitt föredrag. För att få besökarna att stanna kvar under hela föredraget, mutade jag publiken med att alla som stannade tills det var slut skulle få en Antikvärlden. Så Andreas som jobbar i tidningens monter kom över med en nästan full kartong.

Men det räckte inte! Alla satt snällt kvar och jag hade travat upp högar med tidningar på scenen och när trenderna och föredraget var slut, så hade det blivit alldeles fullt av åhörare. Applåderna hade knappt slutat förrän publiken rusade fram och tog ett exemplar av senaste Antikvärlden. Underbart att få möta så många nya läsare på en gång! Sedan kom en vänlig herre till tidningens monter och ville fotografera mig vid montern!

Det verkar som om de flesta utställare är ganska nöjda ändå, även om förväntningarna inte var så stora. Jag tror att det är jätteviktigt att hålla igång affären, även om man räknar med en svacka. Business as usual måste vara mottot under lågkonjunkturen.

Tack för denna gång. Vill du fortsätta att fälja min blogg på antikvarlden.se som jag skriver var och varannan dag, så är länken http://www.antikvarlden.se/winstonsblogg/index.aspx?category=1045

Winston Håkanson
chefred
Antikvärlden

1 comment:

Kinna Jonsson said...

På mässan har man sagt våga vägra lågkonjunkturen och om alla tror på något har det ju en benägenhet att slå in. Business as usual är bra!