Wednesday, April 1, 2009

Gästbloggare Carin Stentorp - Mässa med fördröjning

Mina första timmar på antikmässan tillbringades på en landsväg i Skåne. En olycka någonstans längre fram satte bokstavliga käppar i hjulet för min bil, och planet från Ängelholm flög utan mig. I stället fick jag sköta allt per telefon: svara på frågor från en trevlig man från Svenska Dagbladet, försöka dubbelchecka så att Waldemarsuddes excellenta chef och tillika vår kära medarbetare Elsebeth Welander-Bergren fått fram sin Waldemarsuddekruka till vår monterdisk på mässan, kolla så att samtliga - och de är 12 stycken, de! - fältreportrar och fotografer kommit igång med alla de jobb som i febril takt ska göras innan mässportarna öppnar för allmänheten klockan fem i eftermiddag, kolla, kolla, kolla. Allt verkar funka. Ingen verkar bekymrad. Jag kan sätta mig och blogga lite, och se fram emot att om några timmar ha Åmells Bruegel i blickfånget. Fantastiskt!

No comments: