Sunday, April 5, 2009

Gästbloggare Lotta Ahlvar; Moderådet


Glad besökare hittar klänning från femtiotalet som sitter som en smäck hos Lisa Larsson. Bara att gratulera.

Sista dagen.
Lite sorgligt känns det att det är ett år till nästa gång.
Antikmässan är i mitt tycke en av de roligaste mässor man kan besöka.
Här lär man sig hela tiden nya saker, träffar udda och roliga människor, man kan hitta knasiga grejer och titta på underbart vackra saker.

Här är några av de sakerna som jag fastande för och fotade.


Formskön eller hur? Jag trodde det var ett skrivbord men på insidan vårdar man det yttre.

Även denna lilla barnmöbel hade ett oväntat innehåll och dubbelfunktion.

Endast själva pottan saknades.

Knallröda Luxuslampor i ett set om 3 stycken.

Sextiotalsaffischen blev min efter lite prutande...

Jag hade spanat in denna snygga dam i olja..men någon annan hann före.

Alla goda ting är två eller kommer i par. Höga lampor med glasfot..dekorativa och personliga.

Svart högblank byrå! oj så häftig. Kanske skulle man lacka moster Marys gamla nyrokoko variant från femtiotalet. Min dotter tycker att den ser mallig ut som den är nu.

Glad påsk! Denna tupp är den stiligaste på mässan i mitt tycke, skulle vara snygg på påskbordet..bara prislappen är fel - över 30 000 kronor efter värdering.

No comments: