Sunday, February 14, 2010

Söndagkväll den 14 februari - nu bygger vi Antikmässan

Kl är 17.00 och så här ser det ut precis nu i C-hallen där Antikmässan kommer att öppna på torsdagen den 18 februari. Igår kl 18.00 stängde Stockholm Furniture Fair och Northern Light Fair. Så på ungefär ett dygn har alla möbel- och ljusföretag hunnit packa ihop och flytta ut nästan alla sina giganstiska montrar. Så nu är produktionen av Antikmässans första montrar i full gång. Dom första utställarna kommer redan kl 12.00 imorgon, så mina kollegor kommer att arbeta hela natten. Jag håller tmmarna, men vet samtidigt att dom alltid fixar det.

Åmells Konsthandels monter kommer att bli fantastisk i år igen när den blir färdig
Lundgrens Antikhandel

Till och med vår Text och Bild avdelningen har levererat skyltar redan

Thunér Antikhandel gör en lite annorlunda monter den här gången. Det ska bli spännande att se sen när den är klar.

Här ser man en början till Epok Antik, Jobsmyr Antik och Bollnäs Antiks montrar


Hasse Larsson från Halmstad hade snglat på den här platsen redan förra året, så när det var dags att anmäla sig till i år var han snabb med att meddela mig sin önskan.

Här ser man att det fortfarande finns rester av möbel och ljus kvar i hallen.

Det är många som är igång och jobbar

Här en bild över resten av hallen. Jag tror att när jag kommer tillbaka till jobbet i morgon bitti är det säkert tomt här och kanske några nya montrar har börjat byggas.

No comments: