Thursday, December 17, 2009

En resa till Järvsö

Tack vare Kjell Höök som är en man med många järn i elden, bl a som utställare på Antikmässan under namnet JAF Antik. Fick jag en intressant kontakt med en person som tillbringar en del av sin tid i Järvsö. Jag ringde Lotta Ahlvar på Svenska Moderådet och bad henne följa med mig på resan eftersom det handlade om vintagemode, vilket Lotta är expert på. Resan resulterade i att vi kommer att ha en mycket spännande utställning med massor av riktig vintage på Antikmässan 2010.

Vi tog tåget och fick byta i Gävle.

Mysigt bageri precis vid stationen.


Snygg station


Vi hade bara 12 min mellan tågen, så efter shopping på bageriet försöker jag skynda på Lotta som gärna ville hinna se Gävles Julbock.
Vi gjorde resan den 4 december när det fortfarande var barmark i Stockholm, men så här vackert var det på vägen mellan Gävle och Järvsö



Vi passerade Ockelbo på vägen och det såg ut så här.

Kanske är det här Daniel Westlings föräldrahem?


Det här dansande paret står utanför Järvsö tågstation

En av Järvsös taxichaufförer berättar lite om Järvsö för oss. Här med Lotta Ahlvar.
Nedan följer bilder på en spännande blandning av Järvsöskåp, YSL vintage, Chanelarmband och franska Macaroneskakor.

No comments: