Sunday, January 18, 2009

Formex lyser vårligt gult!

Innan vi slår upp dörrarna till mässorna brukar vi börja med att bjuda in representanter från press och media till en information där vi berättar om allt nytt och extra spännande som händer på mässorna denna gång. Och när det gäller Formex kan det underlätta för alla. Mässan har nämligen runt 700 utställare, flera olika inspirationsutställningar, föredrag och andra aktiviteter. Dessutom har Formex alltid ett nytt tema. Denna gång hette det - Wonderland stories; sagor, kaniner, höga hattar, maskeradkläder, överdrivet förstorade saker och gult är inne nu.
Här hälsar Maria Strandberg, projektledare för Formex alla gäster välkomna. Jag tror hon inpirerats av Formex tema när det gäller den höga hatten.
Så här härlig såg frukostdukning för de ca 250 gästerna ut. Det var Lars Eriksson, Kring Mat, som denna gång fått tolka Formex tema.

Och här har vi Lars Eriksson. Här med Teresa Lundahl, som äger och driver det mycket framgångsrika företaget Mateus.


Till vänster står Anders Bergmark, redaktör på ELLE Interiör. I mitten står den otroligt långe André Hindersson och till höger Cajsa Bratt. Båda kommer från Designbyrån Silver som sedan ett par år gjort Formex olika grafiska profiler två gånger per år.



Tre glada frukost gäster; Jimmy Schönning och Karin Mannerståhl, båda från TV 4:s Äntligen hemma, och kompisen Jocke. Karin har gjort en inspirationsutställning på denna Formex


Lotta Ahlvar, VD på Svenska Moderådet, vet allt om trender och på Formex håller hon flera föredrag om just trender


Stefan Nilsson, trendexpert bl a på söndagsmornar i TV 4. Han tar ett foto på mig. Jag undrar om jag hamnar på hans blogg?


Sveriges mest lästa inredningsbloggare Frida "Husmusen" Berglund ser fram mot att spana trender på Formex

Sara Lönnroth, Mötesplatsen Mode & Design, är en självskriven besökare på Formex.








1 comment:

Kinna Jonsson said...

Kul rapport och roligt att se männisorna bakom mässan. =)